Oamenii de știință dezvăluie în sfârșit adevărul despre Titanic.
Pe 14 aprilie 1912,la ora 11 45 ,Titanic a avut un accident teribil care a dus la dispariția sa definitivă trei ore mai târziu. La ora două dimineața în ziua de 15 aprilie,cea mai mare navă a vremii sale dispăruse complet sub suprafața rece ca gheața a oceanului Atlantic. Titanicul a luat mai mult de peste 1500 de vieți cu ea când s-a scufundat în mormântul său apos,cea ce reprezintă mai mult de două treimi din toți oamenii de la bord.Cauza acestui dezastru oribil care a dus la atât de multe morți a fost un aisberg în care s-a prăbușit nava ,sau așa ni s-a spus întotdeauna. Dar cele mai recente descoperiri ale oamenilor de știință au dezmințit această teorie. În acest videoclip vă voi spune întregul adevăr care a fost îngropat de peste 100 de ani. La 270 de metrii lungime ,28 de metri lățime,53 de metri înălțime și cu un volum utilizabil de 46.000 de tone, titanicul părea indestructibil. Oamenii puteau merge kilometri întregi de-a lungul nenumăratelor ei pasaje și punți. Chiar și ofițerii navei au avut nevoie de peste două săptămâni pentru a-și aminti drumul în jurul acestei construcții uriașe. Titanicul avea patru stive de fum masiv ,fiecare dintre ele cântăreau 60 de tone și se extindeau la 25 metri deasupra punții. O înalțime atât de impresionantă era necesară pentru a evita acoperirea pasagerilor cu 100 de tone de fu-ningine aruncate zilnic. Coșurile erau așezate la un unghi de 30 de grade,pentru a arăta și mai uimitor. Nu mai puțin inspirator a fost costul navei, construcția sa a cerut 7,5 milioane de dolari. Dacă luăm în considerare ratele de schimb moderne și inflația din 2021 ar fi plătit 166 de milioane de dolari. În mod surprinzător ar costa mai ieftin decât producția filmului de renume mondial Titanic ,care în 1992 a costat 200 de milioane de dolari. Șantierul naval Harland și Wolf a luat 3000 de oameni pentru a construi nava,chiar și cu o forță de muncă uriașă care lucra 6 zile pe săptămână de la 6 dimineața ,a fost nevoie de 26 de luni pentru a finaliza sarcina monumentală fiind muncă dificilă și periculoasă. Imaginați-vă că faceți ceva la înălțimea unei clădiri de 20 de etaje ,fără sisteme de siguranță dar acești oameni aveau nevoie de bani pentru a-și întreține familia. Constructorii primeau două lire pe săptămână,ceea ce nu pare mult , dar era un salariu competitiv atunci. Din păcate 8 persoane au murit în timpul procesului de construcție și 246 au fost rănite, așa că este foarte greu de înțeles că un mecanism atât de complicat cu toată munca, efortul și banii cheltuiți pentru creearea sa sa-r putea scufunda din cauza unui aisberg. Noile descoperiri ne dau motive să credem că cauza inițială a catastrofei nu a fost gheața, ci focul. Jurnalistul Solan Maloney a studiat soarta Titanicului de mai bine de 30 de ani. El a descoperit o pată neagră uriașă,lungă de 9 metrii,pe carena navei. A observat-o după ce a examinat o fotografie făcută înainte de plecarea Titanicului. Jurnalistul a pus mâna pe un set de fotografii nepublicate anterior, care arătau construcția navei și pregătirile pentru prima și ultima ei călătorie. Focul trebuia să fi ars timp de trei săptămâni, la o temperatură foarte ridicată înainte ca cineva să observe.Experții în metalurgie sunt siguri că astfel de condiții ar fi putut slăbii cu ușurință metalul, reducându-și rezistența cu până la 75 la sută. Ar fi fost imposibil ca aisbergul să facă o gaură așa mare dacă nu ar fi fost incendiul. Dar faptul ca aisbergul a lovit exact locul cu metalul compromis ,este una dintre verigile incredibile din lanțul tragicului Titanic . Dacă conducerea proiectului ar fi știut despre incendiu , nava nu ar fi trebuit să pornească în acea călătorie fatidică. Dar asta însemna faliment pentru proprietarii navei, lucrul este că,la vremea aceea,minerii din toată țara erau în grevă, așa că nu exista cărbune pentru a susține Titanic, dar biletele fuseseră deja epuizate. Alte nave au fost anulate,deoarece toată lumea dorea să fie primii care navighează pe cea mai mare navă cunoscută de omenire. De aceea proprietarii Titanicului au cumpărat tot cărbunele pe care l-au găsit și chiar au apelat și la alte nave care anulau călătoriile. Așa că,pentru a ascunde adevărul,nava a fost întoarsă în așa fel încât urmele incendiului să fie îndreptat spre mare,astfel încât pasagerii nu le-au putut vedea. Așa că ,călătoria a început!! Interiorul Titanicului se baza pe faptul că,la hotelul Ritz din Londra ,scara mare a coborât 7 din cele 10 punți ale navei. Era decorată cu picturi,heruvimi de bronz și lambriuri de stejar. Facilitățile pentru pasagerii de primă clasă includeau o piscină cu apă încălzită ,o baie turcească,o sală de gimnastică,un teren de scuaș și un salon de îmfrumusețare. Doamnele puteau chiar să comande un stilist care să le ajute să se pregătească pentru cină. Aveau un ziar la bord numit buletinul zilnic Atlantic,exista chiar un loc special pentru animalele pasagerilor de prima clasă. Animalele erau hrănite,luate la plimbare și puteau chiar fi dresate în timpul călătoriei. Mesele pentru clasa întâi au inclus 13 feluri de mâncare fiecare cu vinul său. A fost o mare ocazie și timp de aproximativ cinci ore au fost 1500 sticle de vin, 20.000 sticle de bere și 8000 de trabucuri și totuși nu a existat un binoclu. De ce merită menționat acest fapt? Pentru că dacă aveau un binoclu ,puteau salva Titanicul! Aici este o altă coincidență tragică în lanțul nefericit. Nu existau sisteme sonare în acele vremuri ,așa că pentru a detecta amenințările înaintea unei nave ,oamenii speciali țineau de veghe folosind un binoclu, dar binoclul de pe Titanic fusese închis într-un compartiment special. Singura persoană cu cheia dulapului ,ofițerul secund deivid bleir a fost înlocuit în ultimul moment. Se grăbea așa de mult să părăsească nava , încât a uitat sa predea cheia înlocuitorului său. Această uitare fatidică a fost descoperită abia trei zile mai târziu ,când nava era pe mare . Dacă echipajul lua binoclul ,ar fi observat aisbergul mai devreme și ar fi avut timp pentru a evita prăbușirea. Probabil prăbușirea ar fi putut fi evitată în cazul în care nava nu ar fi încălcat limita de viteză. Întârziaseră programul și acest lucru era inacceptabil, deoarece ar putea distruge reputația titanicului. De aceea nava se deplasa cu o viteză mult mai mare decât cea proiectată. O altă neglijență criminală a fost bărcile de salvare . Pentru a ține toți oamenii de la bordul Titanicului ,aveau nevoie de aproximativ 60 de bărci de salvare . proiectantul șef Alexandăr Carlail a plănuit să echipeze nava cu doar 48 de bărci ,dar în cele din urmă numărul a fost redus și mai mult ,la 20. Acest lucru a fost făcut doar din motive cosmetice,deoarece puntea părea prea aglomerată cu 48 de bărci. Aceste 20 de bărci puteau găzdui doar un sfert din toți oamenii de pe navă. Surprinzător,o cantitate atât de insuficientă de bărci de salvare , era legală din punct de vedere tehnic,conform legilor din acea vreme. Numărul bărcilor nu depindea de numărul pasagerilor ci de tonajul navei. Mai mult,în timpul construcției titanicului ,exercițiile cu barca de salvare erau o practică obișnuită,în acest fel echipajul ar putea pregăti pasagerii pentru o situație de urgență. Dar acest tip de exercițiu nu a avut loc niciodată pe Titanic . Căpitanul eduard geon smit a anulat exercițiul programat în dimineața zilei în care titanicul s-a scufundat. Nimeni nu știe motivele deciziei sale ,mai ales având în vedere faptul că alte nave au transmis avertismente cu privire la gheața din apă în acea vecinătate. Poate de aceea i-a luat echipajului mai mult de o jumătate de oră pentru a lansa bărcile de salvare,în loc de cele 10 minute standard. Unii oameni îl învinuesc pe căpitanul smit ,permițând primului lot de bărci de salvare să rămână pe jumătate goale. Prima ambarcațiune cu 65 de locuri conținea doar 27 de pasageri. De ce nu erau pline? La început oamenii au fost neîncrezători să părăsească nava și nu și-au dat seama că erau în pericol grav . În 2012 cercetătorii au descoperit că căpitanul smit a picat primul său examen de navigație în cele din urmă. Dar cine știe,poate și asta și-a jucat propriul rol în dezastru. În timp ce titanic se scufunda,echipajul a transmis mai multe semnale de ajutor,totuși o navă care naviga în apropiere ,a ignorat racheta de urgență trasă pe cer. Căpitanul navei și-a pierdut ulterior slujba după ce a apărut acest fapt ,dar cercetătorii moderni au reușit să dovedească inocența. Mai bine mai târziu decât niciodată. Niciodată motivul pentru care nimeni nu a observat semnalele de la titanic s-ar putea datora fenomenului de refracție a luminii. Atunci când straturile de aer rece sunt poziționate sub straturile de aer cald,provoacă inversie termică. Inversarea termică duce la rândul ei la refracția anormală a luminii. Pe scurt,toate aceste creează miraje și astfel de miraje au fost înregistrate de alte nave care navigau în acea zonă. Istoricul Tim malton este convins că refracția luminii în acea noapte ar putea fi motivul pentru care vederile au ratat aisbergul complet criminal. Neglijență tragică și nefericită,lanț de coincidențe,foc sau gheață,oricare ar fi fost ,a luat viețile a sute de oameni și încă mai ține mintea oamenilor de știință ocupate până în ziua de azi.
TU CE PĂRERE AI DESPRE ACEASTĂ CATASTROFĂ?scrie în comentarii dacă ți-am deschis ochii asupra unuia dintre misterele cu care te-ai încurcat . Apasă butonul de laic și nu uita să te abonezi la acest canal.
Ne vedem data viitoare!!!!
Comentarii
Trimiteți un comentariu